°C 7

Turističke zajednice Zagrebačke županije se udružuju: Jaska, Samobor i Zelina za gourmet turizam, Zaprešić, Gorica i Dugo Selo promoviraju kulturu

21.01.2021.

Maja Peranić

Novim Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma potiče se udruživanje turističkih zajednica, projektno i formalno, a upravo je tako postupila i Turistička zajednica Zagrebačke županije potaknuvši kroz nove projekte Turističke zajednice sa svoga područja da se udruže.

-Od velikog nam je značaja projektno udruživati turističke zajednice Zagrebačke županije u svrhu umrežavanja, intenzivne suradnje i zajedničkog djelovanja turističkih zajednica Zagrebačke županije i relevantnih dionika s ciljem intenzivne promocije regije Zagrebačkog zelenog prstena te postojećih turističkih proizvoda i programa, što smo i planirali u Akcijskom planu za upravljanje kvalitetom u turizmu Zagrebačke županije za prve tri godine (2020. – 2022.)- ističe Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije te dodaje:

-Cilj nam je svakako integrirano upravljanje kvalitetom turističkog destinacijskog proizvoda Zagrebačke županije, a što će omogućiti smanjenje jaza između razine kvalitete koju turisti očekuju i razine kvalitete koju je destinacija u mogućnosti osigurati i isporučiti, unaprjeđenje kvalitete i sadržaja turističkog proizvoda Zagrebačke županije, povećanje zadovoljstva turista i turističke potrošnje u Zagrebačkoj županiji i korist za poduzetništvo u ugostiteljstvu i turizmu.

Turističke zajednice Zagrebačke županije surađivat će na projektima razvoja kulturnog i gourmet turizma kako bi na što bolji način promovirale bogatu turističku ponudu svoga kraja. Jaskansko, Samoborsko i Zelinsko područje zajedno će istaknuti svoje gastronomske adute te promovirati vinske ceste svoga kraja.

Vinske ceste i ceste sira glavni adut gastro turizma

Tim su povodom lokalne turističke zajednice Grada Jastrebarskog, Grada Samobora i Grada Svetog Ivana Zeline sklopile sporazum o udruživanju kroz koji će provesti aktivnosti koje se odnose na intenzivnu promociju i unapređenje turističkog proizvoda u cilju zajedničkog provođenja jedne ili više aktivnosti usmjerenih razvijanju turističkog proizvoda i promociji destinacije, a utvrđenih programom/projektom - razvoj gourmet turizma u Zagrebačkoj županiji.

-Predmet financiranja i ulaganja navedenog projekta je izrada zajedničkog marketinškog plana i promocije s ciljem upravljanja kvalitetom u turizmu i digitalizacija projekta s ciljem izrade kvalitetnih promotivnih marketinških materijala. Projektom će se uspostaviti podloga za integrirano upravljanje gourmet turizmom s ciljem stvaranja prepoznatljivog turističkog destinacijskog proizvoda koji će biti glavni instrument poticanja konkurentnosti turizma Zagrebačke županije-ističu iz TZG Županije.



Vinske ceste i cesta sira su jedne od brojnih turističkih atrakcija ruralnog i eno i gastro turizma Zagrebačke županije.

Tu su vinogradi i vinski podrumi na tri vinske ceste među kojima je i naša Plešivička. Uz Zelinsku i Samoborsku, na njima se mogu pronaći vina Purtugizec Plešivica i Kraljevina Zelina robne marke Zagrebačke županije te bermet, tradicionalno i široko prepoznato samoborsko aromatizirano vino, kao i vina proizvedena iz autohtonih sorti plavec žuti, slatki zelenac i šipelj, ali i brojna druga vina kao što su chardonnay, sauvignon, crni, sivi i bijeli pinot, rajnski rizling, traminac, frankovka, škrlet, žuti muškat, šipon i slično. 

-Glavni ciljevi udruživanja kroz projekt gourmet turizam su pametna specijalizacija Zagrebačke županije i razvoj turističke destinacije za gourmet turizam, unaprjeđenje lanca vrijednosti gourmet turizma, digitalizacija i primjena novih tehnologija, multi sektorsko povezivanje i razvoj lokalnih proizvodnih sustava (Agri-food), pozicioniranje i promocija Zagrebačke županije i drugi-istaknuli su iz TZZŽ.

Kulturna ruta od zapada do istoka županije

Svoje kulturne znamenitosti kroz projekt povezivanja kulturnog turizma istaknut će pak područje Velike Gorice, Zaprešića, Dugog Sela i Vrbovca te općina Pisarovine, Krašića, Marja Gorice, Dubravice i Brdovca. Projekt povezuje TZP „Savsko-sutlanska dolina i brigi“, TZG Zaprešića, TZG Velike Gorice, TZO Pisarovina, TZO Krašić, TZG Vrbovec, TZG Dugo Selo čije područje obiluje bogatom kulturnom i povijesnom baštinom.

Samo neki od primjera bogate kulturno-povijesne baštine su dvorci kao što su Novi dvori Jelačićevi koji su jedinstveni primjer do danas očuvanoga cjelovitog vlastelinsko-
gospodarskog kompleksa, zatim gradine, kurije, bogata drvena sakralna baština od koje se ponajviše ističe kapela sv. Barbare u Velikoj Mlaki, lijepi primjer autohtone svjetovne arhitekture kurija Modić-Bedeković u Donjoj Lomnici te posebna znamenitost spomen-soba blaženoga Alojzija Stepinca u Krašiću. Vrijedni su arheološki nalazi u Ščitarjevu, nedaleko od Velike Gorice, gdje se od 1. st. nalazila Andautonija, sjedište ilirskog plemena Andautonijaca i rimski municipij Gornje Panonije, te pretpovijesno nalazište u Budinjaku (10. – 6. st. pr. Kr.), jedno od najznačajnijih arheoloških nalazišta u Hrvatskoj, navode u TZ Zagrebačkoj županiji. 

-Projektom udruživanja želi se uspostaviti podloga za integrirano upravljanje kulturnog turizma s ciljem stvaranja prepoznatljivog turističkog destinacijskog proizvoda koji će biti glavni instrument poticanja konkurentnosti turizma Zagrebačke županije- ističe direktorica Alilović te dodaje kako u promociji turističke destinacije kulturni resursi su vodeći proizvod destinacije, a ono što jednu destinaciju čini drukčijom od ostalih jest njezina nematerijalna kulturna baština.

-Baština je osnovni element kojim menadžment turističke destinacije privlači turiste u destinaciju, a služi i kao atrakcijska osnova za brendiranje. Kreativnost na temelju tradicijske nematerijalne baštine pomiče tako granice puke funkcionalnosti nekog proizvoda. Kroz primjer kulturne tematske rute rad želi pokazati kako mit može postati potencijalna atrakcijska osnova za razvoj mitološkog turizma u Zagrebačkoj županiji. Važno je naglasiti da priče i lokacije iz tematske rute nude mogućnost izbora prema kriterijima kolektivne i osobne važnosti. Zbog toga je tematska ruta otvoreni sustav koji se može obilaziti individualno ili organizirano uz stručno turističko vođenje. Motivi koji se obrađuju u ovoj ruti izabrani su tako da se posebno vodilo računa o lokalnom identitetu, a istaknuti su običaji Jurjeva i Ivanja, ali i ostali običaji koji su tradicijski utkani u područje Zagrebačke županije i okolnih regija- rekla je Alilović.

Za kraj Alilović zaključuje kako bi rezultat udruživanja trebali proizaći brojni sinergijski učinci ne samo u kvaliteti tržišnog nastupa cijelog ovog područja, već se osigurava i prijeko potrebna troškovna efikasnost u sferi promocije i provedbi projekata.