Kreće megaprojekt gradnje drugog kolosijeka D. Selo - Križevci
19.07.2016.
Nakon što je još proljetos u sjedištu HŽ Infrastrukture potpisan ugovor, nedavno su krenuli i pripremni radovi na izgradnji drugog kolosijeka Dugo Selo-Križevci.
U Vrbovcu, gdje će iduće tri godine biti sjedište građevinske operative, počeli su nedavno zemljani radovi na trasi budućeg nadvožnjaka preko pruge, probijena je trasa spojne ceste prema Brčevcu itd.
Kroz nekoliko dana posao kreće punom parom, kaže glavni inženjer projekta Tihomir Lažeta.
Ovaj megaprojekt uključuju izgradnju drugoga kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici duljine 36,4 km, rekonstrukciju lukova na postojećem kolosijeku ukupne dužine 9,4 km, gradit će se novih 6 mostova (od kojih 2 cestovna) i rekonstruirati 7 postojećih. Nadalje, ukida se ukupno 17 željezničko-cestovnih prijelaza koji će se zamijeniti s 12 križanja (denivelacija) u dvije razine i 2 pješačka prijelaza koje će zamijeniti novi pothodnici. Projekt također obuhvaća nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče te modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.
Također, značajnije se rekonstruiraju postojeći kolodvori Dugo Selo, Vrbovec i Križevci te pripadajućih stajališta, uključujući rekonstrukciju kolodvora Dugo Selo 38,2 km), a gradi se potpuno novi kolodvor u Gradecu itd.
Ugovor o građenju potpisan je sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke DIV d.o.o., DALEKOVOD d.d. i ZAGREB-MONTAŽA d.o.o., vrijedan milijardu i 234 milijuna kuna. Rok izvođenja je 45 mjeseci, dakle, do kraja veljače 2020. godine. Nadzor nad izvođenjem radova je povjeren zajednici ponuditelja (INVESTINŽENJERING d.o.o. i SGS ADRIATICA d.o.o..), a vrijednost ovog ugovora je blizu 14,5 milijuna kuna.
Vlakovi će nakon izgradnje i obnove ovom dionicom voziti i 160 kilometara na sat. (F. Simić)