°C 8

Hoće li Goričani ostati bez ZET-a?

09.07.2020.

Petar Brnada

Zbog porasta troškova za javni prijevoz i nestabilnosti u Gradu Zagrebu, Grad Velika Gorica traži druge modele javnog prijevoza, istaknuo je na aktualnom satu gradonačelnik Dražen Barišić.

Gradski vijećnici okupili su se danas na 22. sjednici u Vijećnici POUVG-a. Specifičnu sjednicu obilježile su epidemiološke mjere, pa tako vijećnici moraju sjediti na propisanom razmaku, neki nose maske, neki ne, a novinari su ispraćeni na balkon kino dvorane kako bi od tamo sjednicu pratili preko video-zida.

Prije dnevnog reda vijećnici su otvorili Aktualni sat na kojem su se načele razne teme manje ili više zanimljive Velikogoričanima, a jedna od zanimljivih je svakako ona o javnom prijevozu. Vijećnik Darko Bekić načeo je temu funkcioniranja javnog prijevoza za vrijeme korona-mjera s obzirom na to da je dugo trebalo da se ponovno u promet pusti linija 330.

Gradonačelnik Dražen Barišić podsjetio je kako je u skladu s mjerama Nacionalnog stožera uspostavljen nužni javni prijevoz za one djelatnike koji su nužni za funkcioniranje države u vrijeme kada se zbog pandemije sve zatvorilo, linija 330 ukinuta je zbog preusmjeravanja autobusa u Zagreb gdje je bio obustavljen tramvajski promet, no ono što je zanimljivije građanima Velike Gorice je istaknuta činjenica da Grad traži druge modele javnog prijevoza.

-Javni prijevoz provodi se putem Ugovora između Grada Velike Gorice i ZET-a, njime su definirani svi elementi. Zadnjih mjeseci taj prijevoz je značajno porastao, to će se vidjeti i u gradskom proračunu, mjesečni trošak od 850 tisuća kuna je sad 2 milijuna kuna, koliko mi plaćamo. To je jedan od znakova da se zabrinemo i u suradnji s Prometnim fakultetom intenzivno tražimo rješenje da spasimo situaciju i da nas to ne bi koštalo nagodinu 24 milijuna kuna za 12 mjeseci, do sada nas je koštalo oko 10 milijuna kuna godišnje ta subvencija-rekao je gradonačelnik Dražen Barišić i dodao kako se sada postavlja pitanje isplativosti velikog troška ili hoće li Grad naći drugi model za javni prijevoz.

-Grad traži drugi model i morat ćemo ga naći! Zašto je došlo do toga? U Gradu Zagrebu se narušila, ne samo infrastrukturna, već i financijska statika, suspendiran je proračun, i jako teško je voditi politiku i to ima refleksiju na vođenje grada i okolne gradove i općine, poput Zaprešića, Bistre, Stupnika, Velike Gorice...spomenut ću da je ugovorena cijena sa ZET-om preko 21 kn/km i nagodinu će porasti-kazao je gradonačelnik.

Počinje asfaltiranje igrališta u Kozjači

Osim javnog prijevoza, vijećnici su potegnuli i druge teme na Aktualnom satu, a o čemu je sve bilo riječi donosimo u nastavku:

Vijećnik Jerleković na Aktualnom satu Gradskog vijeća upitao je planirali li se što učiniti s neadekvatnim igralištem u Kozjači na kojem se održavaju turniri i školska nastava tjelesne i zdravstvene kulture. Odgovor mu je dao gradonačelnik Barišić s naglaskom da radovi u Kozjači počinju još ovog tjedna.

- Nekoliko prošlih godina ulagalo se u igralište od strane Grada. Uredili smo sportske sadržaje, vidjeli ste da je sportska svlačionica u potpunosti uređena, ima sve potrebne uvjete da se mogu održavati sportski i drugi susreti. S obzirom na to da se radi o našem vrlo pitomom brežuljkastom kraju tamo nema puno prostora za sportske sadržaje u smislu površina i ploha i treba ih čuvati. Jedna od tih travnatih površina se nalazi je ona na kojoj se igra naša Breška liga, treba ju sačuvati da se ne bi dogodilo klizište. Mi smo odlučili asfaltirati tu plohu i pretvoriti je u kombinirano asfaltirano igralište koje će imati mogućnosti rukometa, nogometa, košarke, a kako bi se mogla tamo i održavati nastava TZK-a iz obližnje područne škole Kozjača. Tako da će radovi početi već ovaj tjedan i nadamo se da ćemo kroz mjesec dana već imati novo kombinirano igralište. Samim time ćemo taj sportski kompleks u Kozjači završiti-poručio je gradonačelnik.

U planu cesta između Kozjače i Novog Brda

Vijećnik Jarleković je također potegnuo i pitanje ceste između Kozjače i Novog Brda koja još nije asfaltirana.

-Radi se nešto više o 2 km, drugi dio ceste je na području Općine Kravarsko i to je nerazvrstana županijska cesta.  U dogovoru s Upravom Županijskih cesta ove godine do jeseni, najkasnije zime, bi ista trebala biti asfaltirana -odgovorio je gradonačelnik.

Postavljeni uređaji za mjerenje kakvoće zraka

Uređaji za mjerenje kakvoće zraka zanimali su vijećnika Darka Bekića. Dobio je odgovor kako su, kao što je na proljeće najavljeno, psotavljeni u Donjoj Lomnici, Mraclinu i Mičevcu, a njihove vrijednosti mogu se iščitavati u realnom vremenu putem Internet stranice. Mjerni uređaji postavljeni su nakon što su sumnju u kvalitetu zraka iskazali mještani navedenih naselja, posebno u DOnjoj Lomnici gdje su se žalili na neugodne i potencijalno opasne mirise kao produkt rada asfaltne baze.

Uređaji su opremljeni senzorima koji prate lebdeće čestice, te ostale spojeve koji se standardno prate pri nadzoru kvalitete zrak, izmeđuostalog benzen i sumporovodik.

Grad želi spojiti Zadarsku s Dobrilinom

Kako bi se omogućila bolja prometna povezanost s ostatkom grada, u planu je probijanje Zadarske ulice na Podbrežnici i njeno spajanje na Ulicu Jurja Dobrile. O ovoj temi gradsku izvršnu vlast upitao je vijećnik MOST-a Damir Slojšek.

Gradonačelnik Dražen Barišić odgovorio je da postoji lokacijska dozvola i kako im je želja probiti Zadarsku do Dobriline kako Podbrežnica ne bi bila nepravedno "amputirana" od drugog djela grada. Potrebno je obaviti razgovor s vlasnicima zemljišta iza Gradskog groblja i otkupiti zemljište, ako cijena bude fer.

- Mi smo limitirani s procjenom vještaka koji će nam preporučiti kupoprodajnu cijenu i ako dođe do kupoprodaje spremni smo za izgradnju produžetka Zadarske ulice. Time će i zemljišta iza groblja postati vrednija jer će dobiti novi pristup prometu. Obavit ćemo uskoro razgovore i prezentirati sugrađanima naše planove-dodao je gradonačelnik na što je vijećnik Slojšek, koji je i sam tamo živio, komentirao kako građani s Podbrežnice nisu za probijanje ulice, štoviše da su spremni i na prosvjed.

"Kako ćemo preživjeti godinu?"

Vijećnik Jakovljević izrazio je zabrinutost za ekonomsku situaciju u državi i u gradu te upitao kako će Velika Gorica prebroditi ovu godinu nakon posljedice koje će ostaviti kriz uzrokovana korona virusom.

-Meni je drago da će biti sve ok s cestom u Kozjači, to je isto kao da ja vas pitam kako napreduje gradnja nacionalnog stadiona i dogovor s Kinezima; Naravno da je propalo k'o i sve ostalo. Mene zanima koji su koraci Grada u saniranju situacije uzrokovano koronom, što je s rebalansom, kako ćemo preživjeti ovu godinu, hoćemo li ostati živi, a ove sitnice ćemo dogoditi za neka sretna vremena-poručio je s govornice vijećnik Tomislav Jakovljević.

-Svjesni ste da vam veći dio odgovora na to pitanje ne može dati gradonačelnik, župan ili načelnik, to može dati Vlada koja kroji makroekonomsku politiku u ovoj državi. Pred nama je nepoznata situacija COVID-a koja varijabilno utječe na društvo, pa i samu ekonomiju i gospodarstvo, tako da će samo premjer moći govoriti o tim kratkoročnim i dugoročnim mjerama i posljedicama. Na kraju u nedjelju su održani parlamentarni izbori koji su dali refleksiju na neki način politike koju hrvatska Vlada s Plenkovićem vodila, što se tiče Velike Gorice ja ću vam reći da smo nakon ove naše sjednice zbog posebnih okolnosti uveli posebne mjere, one su provedene i to je ono što je u našim ovlastima, i što se pozitivno reflektiralo u našem gradu. Rezervirano je bilo 2 milijuna kuna prema javnim pozivima raspoređeno za potpore obrta i trgovačkih društva kojima je usred korone obustavljen rad. Isplaćeno je 1.992.000,00 kuna, ta su sredstva dobili 287 obrta ili trgovačkih, sve je na stranicama grada objavljeno. Tisuću kuna neto po djetetu dobili su roditelji koji imaju predškolce, učenike ili studente, a koji su usred korone dobili otkaz, bilo je 70 prijava građana i za to je uplaćeno 132.000 kuna. Vlasnici poslovnih prostora kojima je obustavljen rad oslobođeni su potpuno komunalne naknade, pravo su ostvarili pisanjem zahtjeva našem odjelu i to je iskoristilo 76 pravnih osoba. Otpisane su i naknade za korištenje javnih površina, zakupnine poslovnih prostora u vlasništvu Grada onima koji nisu mogli raditi zbog uvedenih mjera.To je ono što je Grad do sada mogao napraviti, mi u Gradu, gradonačelnik, zamjenici, čak i predsjednik vijeća i neki vijećnici odrekli su se djela primanja kako bi ih uplatili Crvenom križu-poručio je gradonačelnik Barišić dodavši kako je teško predvidjeti što bi sve moglo biti na jesen.

Kada će most u Čičkoj Poljani?

Damir Šimunić pitao je gradonačelnika kakva je situacija s prihodima u gradsku blagajnu u prvih šest mjeseci s obzirom na koronu, i zašto nema rebalansa proračuna.

-Rebalansa nema, sve funkcionira, iz vlastitih sredstva smo se reorganizirali i uspjeli isplatiti mjere potpore obrtnicima o kojima smo već govorili. Sa zadnjim danom lipnja imamo -110 milijuna kuna. Znate koliki je gradski proračun, možda vas je iznenadilo da je samo toliki, žilaviji smo nego što se misli, očito blizina Zagreba, i manji gubitak radnih mjesta imaju utjecaj. Kad vidimo kakvi će biti pokazatelji stavit ćemo rebalans krajem kolovoza, početkom rujna-kazao je Barišić.

Šimunić je pitao i kada se očekuje početak radova na mostu u Čičkoj Poljani.

-Po zakonu smo morali ispitati sve mostove, statika je dosta narušena, moramo odluku donijeti s Hrvatskim vodama jer je na njihovom području ,kao i Kučki most. Ako kažu da moramo replicirati drvene pilote, ide drveni most imamo hrastovine od Kučkog mosta, ako ne ići ćemo na betonske. Nadamo se nakon Kučkog mosta i dva projekta koja ćemo imati, obnova mosta prema Lukavcu i u Petrovini koji moramo proširiti, spremni smo odmah ići u Čičku Poljanu da ljudi preko mosta mogu ponovno prolaziti-kazao je gradonačelnik.