°C 17

Županiji 10 milijuna kuna za pomoćnike u nastavi

02.09.2017.

majai

Župan Stjepan Kožić, u ime Zagrebačke županije, preuzeo je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava iz Europskoga socijalnog fonda za četverogodišnju provedbu projekta „Prsten potpore“.

Ugovor je županu, kao i predstavnicima još 49 županija i gradova, uručila ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak. Zagrebačka županija dobila je maksimalno mogući iznos od 10 milijuna kuna za četverogodišnje razdoblje, odnosno 2,5 milijuna kuna po jednoj školskoj godini.

-Da bi ukupni program mogao biti 'zatvoren' iz županijskoga proračuna ćemo, kroz četiri godine, osigurati još oko 8,84 milijuna kuna. U školskoj 2017./2018. godini sredstva su osigurana za 104 pomoćnika u nastavi koji će brinuti o 114 učenika s posebnim potrebama u 25 osnovnih i sedam srednjih škola kojima je Zagrebačka županija osnivač- rekao je župan Kožić.



Uz Zagrebačku županiju, u svrhu pružanja potpore uključivanju učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske i srednjoškolske odgojno-obrazovne ustanove, sredstva su odobrena i gradovima Velikoj Gorici, Samoboru, Zaprešiću i Vrbovcu. Velikoj Gorici odobreno je 8 milijuna kuna za program „Svako dijete ima pravo na obrazovanje“ i 52 pomoćnika u nastavi za 74 učenika, Samoboru 4,77 milijuna kuna za program „Vjetar u leđa“ i 31 pomoćnika u nastavi za 46 učenika, Zaprešiću 3,38 milijuna kuna za program „Znanje svima“ i 22 pomoćnika u nastavi za 22 učenika te Vrbovcu 2,33 milijuna kuna za program „Korak uz korak“ i 14 pomoćnika za 14 učenika.

U školskoj 2017./2018. godini ukupno je iz Europskoga socijalnog fonda osigurana potpora za 2648 učenika iz 725 različitih odgojno-obrazovnih ustanova. Tijekom četverogodišnjeg razdoblja ukupno će iz EU socijalnog fonda biti osigurano nešto više od 360 milijuna kuna, dok će osnivači odgojno-obrazovnih ustanova osigurati dodatnih 108,7 milijuna kuna.

-Hrvatska od nas očekuje da 'izgradimo' školu za život, a ne školu za ocjene. Želimo razvijati sustav obrazovanja u kojemu će pomoćnici u nastavi biti važan, ali ne i jedini oblik podrške. Odgovornost za uspješnu integraciju učenika s teškoćama u razvoju u obrazovni sustav, a kasnije u društvo i svijet rada, odgovornost je sviju nas-poručila je ministrica Divjak.