°C 3

Sporna odluka: Gradonačelnik udrugama odabrao računovođu

20.04.2018.

Redakcija

Gradonačelnik Svete Nedelje, Dario Zurovec, nedavno je donio odluku po kojoj sve udruge koje primaju gradski novac moraju vođenje poslovnih knjiga povjeriti isključivo servisu koji je odabrao Grad, piše index.hr.

Tom odlukom sve navedene udruge obvezne su javiti se tvrtki Suradnik d.o.o. i dostaviti financijska izvješća za prošlu godinu čime, kako pišu, grad novcem poreznih obveznika otima klijente pa su tako mnogi računovodstveni servisi, koji su do sada vodili knjige za te udruge, ostali bez dugogodišnjih klijenata.

U Odluci koju je potpisao gradonačelnik navodi se da je Grad 26. ožujka sklopio ugovor s trgovačkim društvom Suradnik d.o.o. za uslugu računovodstvenih i s njima povezanih poslova koje će se pružati udrugama i savezima udruga koje imaju sjedište na području Svete Nedelje i koji su ostvarili ili će ostvariti financijske ili nefinancijske podrške iz proračuna Grada.

-Udruge i savezi udruga se obvezuju u potpunosti surađivati s navedenim društvom, te se odazivati na sastanke i dogovore radi učinkovitog izvršavanja poslova, kao i ostvarivanja međusobnih prava i obveza- stoji u odluci gradonačelnika Zurovca, koju prenosi index.hr.

Kako navodi index.hr radi se o poslu vrijednom oko 198 tisuća kuna kojim bi trebalo biti obuhvaćeno 50-ak udruga s područja Grada.

-S obzirom da je ovo prva godina provođenja jedinstvenog knjigovodstva za Udruge, a natječaji za sufinanciranje programa i projekata istih još nisu zaključeni, prema iskustvu prethodnih godina sufinanciranja Udruga, procijenili smo da bi se broj sufinanciranih Udruga trebao kretati oko 55. Nakon zaključenja svih natječaja ćemo znati točan broj ovisno o ishodu natječaja. Cijena za pretpostavljeni broj Udruga kako smo gore naveli je 198.000,00 kuna, a konačna realizacija ugovora će ovisiti o broju korisnika- stoji u odgovoru Grada.

Što se tiče tvrtke Suradnik d.o.o. koja je odabrana za ovaj posao, ona je prema podacima iz 2016. godine imala prihode od 191 tisuću kuna i gubitak od oko 30 tisuća, a kako piše index.hr očito je da do dobivanja ovog posla od Grada nisu imali ni kapacitete za posao na koji su se prijavili s obzirom na to da je 12. travnja na Facebook stranici “Radio Sveta Nedelja” osvanuo oglas u kojem traže računovođu za vođenje neprofitnih organizacija s trogodišnjim radnim iskustvom.

Zabrinjavajuće je da Grad Svet Nedjelja u cijeloj ovoj priči ne vidi ništa sporno, dapače uvjereni su da financiranjem vođenja poslovnih knjiga pomažu udrugama.

Pritom je zanimljivo da se u odluci navodi da računovodstveni poslovi nisu priznati trošak za udruge što znači da Grad udrugama ne daje novac da si plate računovođu već knjige moraju voditi kod onog servisa kojeg je odabrao Grad Sveta Nedjelja.

Na temu ove sporne odluke naposljetku se oglasio i Grad.

-Mnoge udruge su tražile od Grada Svete Nedelje pomoć u vođenju poslovnih knjiga. S obzirom da Grad Sveta Nedelja ima iznimno malen broj zaposlenih s obzirom na poslove koje obavlja, odlučili smo se angažirati privatno poduzeće koje obavlja knjigovodstvene poslove. Angažirano je samo jedno poduzeće jer smo uvjereni da se time dobiva bolja cijena nego ako se posao cjepka. U suprotnom bi bilo u koliziji sa Zakonom o javnoj nabavi, odnosno u ovom slučaju suprotno Pravilniku o provedbi postupaka jednostavne nabave. Angažiranjem knjigovodstva za udruge, željeli smo postići sljedeće ciljeve: Zajedničkom nabavom smanjiti ukupne troškove knjigovodstva za udruge koje koriste sredstva iz gradskog proračuna; Podići transparentnost poslovanja udruga koje se financiraju djelomično iz gradskog proračuna; Rasteretiti gradsku administraciju silnih upita koje zaprimamo od strane udruga vezano za tu tematiku; Dobiti jasniji uvid koje troškove bi udruge mogle samostalno racionalizirati zajedničkom nabavom (primjerice, troškovi prijevoza autobusom gdje trenutno mnoge udruge nabavljaju uslugu pojedinačno dok bi se zajedničkim pristupom nabavi vrlo vjerojatno postigla povoljnija cijena)- odgovorili su iz Grada za index.hr.

Izvor: Index.hr