°C 9

Od travnja pruga Zaprešić-Zabok potpuno će biti zatvorena

20.02.2019.

Vana Pocrnjić

Do ljeta 2021. trebala bi završiti modernizacija i elektrifikacija pruge Zaprešić – Zabok koja se, kako kažu iz Hrvatskih željeznica, odvija u skladu s projektnim planom, a uskoro slijedi i dulje zatvaranje dionice na kojoj se vrše radovi.

Najavili su tako da će se u travnju permanentno zatvoriti cijela dionica, što će potrajati do 1. listopada ove godine, a u tom će se razdoblju izvoditi radovi na postojećem kolosijeku i objektima poput mostova, propusta i pothodnika. Za to vrijeme neće biti željezničkog prometa, nego će se putnici prevoziti autobusima, o čemu će biti na vrijeme obaviješteni.

Trenutno se izvode radovi na cijeloj dionici, koji samo mjestimično utječu na promet. Na više lokacija se izmještaju elektroenergetski vodovi, magistralni vodovod i ostali komunalni vodovi, izvode se radovi na šljunčanim stupovima na devijacijama, radovi na iskopima i križanjima pruge i cesta, a sama elektrifikacija će početi u razdoblju zatvaranja pruge.

U zaprešićkom kolodvoru Novi Dvori uklonjeni su stari objekti te se izvode radovi na kolodvorskoj zgradi, zatim radovi na prediskopu građevinske jame pothodnika, izrada drenaže ispod podvožnjaka, izrada posteljice, geotekstila i zaštitnog sloja I. i II. kolosijeka.

Podsjećamo, riječ je o značajnom infrastrukturnom projektu ukupne vrijednosti od 614,4 milijuna kuna, koji se s 85% sredstava sufinancira iz Kohezijskog fonda, putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020, dok će se preostali potreban iznos izdvojiti iz državnog proračuna.

Rekonstrukcijom željezničke pruge na dionici Zaprešić – Zabok povećat će se razina sigurnosti i učinkovitosti putničkog i teretnog prijevoza te omogućiti njezino cjelovito uključivanje u sustav prigradske željeznice na širemu području grada Zagreba, a vlakovi će dionicom moći prometovati brzinom od 120 km/h, što će vrijeme putovanja brzih vlakova skratiti za oko 50%, a putničkih za oko 30%.

(Izvor/Foto: Grad Zaprešić)