°C 13

Lijevi Štefanki dočekali rješenje za javni prijevoz, Marija Gorica, Brdovec i Pušća na čekanju

27.11.2018.

Ivana Ćurić

Vijećnici Skupštine Zagrebačke županija sastali su se danas u 11 na novoj sjednici koja je otpočela Aktualnim satom. Među 21 pitanjem županijskih vijećnika govora je bilo o nedavno ukinutoj autobusnoj lini koja je Lijeve Štefanke povezivala s Velikom Goricom, a pojašnjenje novog Zakona o cestovnom prometu tražila je vijećnica Mataušić dodavši kako velikih problema s javnim prijevozom imaju mještani Marija Gorice, Brdovca i Pušće.

Podsjetimo, zbog ukidanja autobusne linije Velika Gorica – Lijevi Štefanki stanovnici ovog naselja ostali su prometno odsječeni od Velike Gorice i Zagreba. Najbliža linija javnog prijevoza udaljena je 6,5 kilometara, kod Žužić Brda do kuda su mještani morali pješačiti nakon što je Autoturist Samobor ukinuo redovnu liniju za Lijeve Štefanke.

Pitanje o ovom problemu postavio je vijećnik Zvonko Kunić (BM365) upitavši može li tu županija što pomoći. Odgovor je uputio pročelnik županijskog odjela za promet Nenad Babić podsjetivši da se ZET povukao kao prijevoznik s područja Općine Pokupsko, a nakon toga je dozvolu dobio Autoturist Samobor 2015.

-Ove godine krajem rujna Autoturist nas je obavijestio da traži poništenje dozvole za navedenu liniju jer mjesečno na njoj gubi 50-60 tisuća kuna. Županija je postupila u skladu sa zakonom i donijela rješenje o obustavi prometa, ali znajući za problem pokušava ga riješiti. Mislim da smo našli rješenje u suradnji s Općinom Pokupsko i od ponedjeljka, 3. prosinca, kreće micro prijevoz koji će prometovati na tih 6,5 km do najbliže stanice. Taj prijevoz će u prvoj fazi financirati Općina Pokupsko. Moram reći da je linija Autoturista ukinuta jer putnici u pravilu nisu koristili tu liniju nego su se vozili tih 6,5 km i onda su presjedali na ZET-ovu liniju. Predstavnici mjesta su bili kod nas, upoznali smo ih s potencijalnim rješenjem, oni se slažu da im je to koliko-toliko prihvatljivo, ali inzistiraju na ZET-u, što mi ne možemo uvjetovati da ZET uvede liniju, a na područjima di obavlja prijevoz sredstva za subvencije koje traže su, usudio bih se reći, basnoslovne-poručio je pročelnik.

Pitanje o cestovnom prometu imala je i vijećnica Jasminka Mataušić, posebno za Brdovec, Općinu Marija Goricu i Pušću.

-Stupanjem na snagu Zakona o cestovnom prometu koji je stupio u svibnju na snagu najavljene su određene izmjene u načinu funkcioniranja javnog prijevoza, o čemu se točno radi.Na području Općine Pušća, Marija Gorica i Brdovca imamo velikih problema što se tiče prijevoza Meštrović, pa vas molim za odgovor-poručila je s govornice Mataušić.

-Odgovor na ovo pitanje sličan je kao za liniju na području Općine Pokupsko, zakon se tiče cestovnog prijevoza, tu županije imaju određene obveze ali da ih mogu realizirati moraju biti doneseni neki zakonski podakti koji to još nisu i ne možemo definirati naše obveze. Ono što ću vam reći je kad budemo govorili o prijedlogu proračuna to je onda jedna cifra predložena upravo za ovakve situacije...Pojavljuje nam se niz stvari koje nisu zakonski regulirane ovog časa, svjesni smo i maksimalno činimo da pripomognemo općinama, no ovaj dio tereta koji bi bio obavezan Županiji je takav da jedna linija stvara 60.000 kuna gubitka na mjesec, a takvih neprofitabilnih linija u Županiji ima oko 100. Sada to pretočite u kune...ne znam kako ćemo, o tome ćemo vrlo ozbiljno morati porazgovarati. Vrlo brzo se sprema susret županija s premijerom i ministrima i jedno pitanje je kako ćemo i od kuda osigurati sredstva za provedbu ovog zakona. Nadam se da će biti resorni ministar i da ćemo djelom dobiti odgovor na to i znati kako pristupiti rješenju jer po ovom bi pola proračuna trebali dati na one linije koje funkcioniraju s gubitkom-odgovorio je župan Stjepan Kožić.