°C 3

O medijskoj pismenosti u samoborskoj gimnaziji

15.10.2018.

Maja Peranić

Udruga za promicanje aktivnog građanstva – ECHO u suradnji s gimnazijom A.G. Matoša iz Samobora provela je projekt „Abeceda medijske pismenosti“. Aktivnosti su provedene 6. 13. listopada u prostorijama gimnazije.

Svrha projekta je povećati medijsku pismenost učenika srednjih škola kroz provedbu specijaliziranih edukacija u području medijske pismenosti, kako bi kao osviješteni pojedinci dodatno usvojili kompetencije (kritičke, tehničke i praktično stvaralačke) u analizi, korištenju i stvaranju medijskih sadržaja.



S učenicima su obrađene teme abeceda medijske pismenosti, društveno odgovorno ponašanje, emocionalna inteligencija, medijski sadržaji, utjecaj reklama na mlade, stereotipi i predrasude, nasilje i društvene mreže te stvaranje medijskog sadržaja.

-Biti medijski pismen naročito je veliki izazov za mlade, obzirom da veći dio svog slobodnog vremena provode uz medije, sve više „žive u mediju“ i sami vrlo često nesvjesni prave razine svoje medijske pismenosti. Ovim projektom željeli smo srednjoškolce uputiti kako odgovorno živjeti i u virtualnom svijetu, pomoći im u razvoju njihovih kompetencija kako bi u svijetu medija postali i sukreatori, a ne samo puki konzumenti. Također, pokazali smo im na koji način mogu izlučiti poruku iz nekontrolirane bujice sadržaja, često proturiječnih vrijednosti, te kako kritički čitati kontekst medijske poruke. Pored toga, osvijestili smo ih i educirali da s razumijevanjem i kritičkim odmakom konzumiraju medijske sadržaje koje sami odabiru, te započnu rekonstruirati medijski prostor stvarajući vlastitu, medijski pismenu poruku - istaknuli su organizatori radionica.

Osim radionica na kojima je sudjelovalo 20 učenika i nastavno osoblje gimnazije, Udruga ECHO organizirala je i okrugli stol na temu medijske pismenosti sa svim zainteresiranim dionicima.